Vrátiť sa na normálnu verziu

Ďakujem, dalo mi to veľa!

 

Dobrý deň,

 

touto cestou sa vám chcem ešte raz poďakovať za akciu, ktorú ste nám ponúkli pre našich žiakov. Ohlas bol veľmi dobrý. Spokojnosť žiakov a pedagógov veľká.

 

Podujatie prebehlo na školskom dvore  formou tímovej súťaže, kde víťazí okrem vedomostí a šikovnosti aj tímový duch. Organizátori pripravili osem stanovíšť so zaujímavými aktivitami:

 

Chutná energia – meranie elektrického napätia v ovocí a zelenine

Žrúti energie – meranie spotreby energie vybraných elektrospotrebičov, s ktorými sa deti bežne stretávajú

Fuk sem, fuk tam – predstavenie Beaufortovej stupnice merania vetra, meranie sily fúknutia a jeho prirovnanie k stupnici

Sila vody – zhadzovanie rôzne ťažkých predmetov prúdom vody + predstavenie vodnej elektrárne

Balónová raketa – aplikovanie Newtonovho zákona akcie a reakcie – meranie  dráhy prejdenej nafúkaným balónom

Štiepenie jadra – predstavenie princípu jadrovej elektrárne, znázornenie jadrovej reakcie pomocou biliardových gulí

Teplo, teplejšie, horúco – meranie teploty tela a okolitých predmetov termokamerou a práca s ňou

S vetrom opreteky – základy aerodynamiky – slalom s fénom  a pingpongovou  loptičkou.

 

Názory a postrehy zúčastnených detí:

Po prvý raz som videl alebo počul:

–         Ako funguje jadrová elektráreň

–         Že v ovocí a zelenine je elektrina

–         Koľko energie spotrebuje žehlička, mobil, či rádio

–         Že keď dáme do ovocia dva kovy vytvoria elektrickú energiu

–         Že ak sú dva druhy kovov spojené šťavou (vodivou látkou) vzniká medzi nimi jemný elektrický prúd

–         Že dužinaté ovocie má v sebe viac elektriny ako suché

–         O energii v ovocí a zelenine – čo je fascinujúce

–         Zameriavač teploty

–         Akú veľkú silu má voda

–         Že aj malé spotrebiče žerú veľa energie

–         Že nedokážeme vyfúknuť pingpongovú loptičku z lievika

–         Že fén môže udržať loptičku vo vzduchu

–         Naučila som sa ako vzniká energia pomocou vody, vzduchu a batérií

–         že fén žerie 700 – krát viac elektriny ako rádio

–         Že veľké rádio žerie málo energie

–         Ako silno dokážem fúknuť

–         Ako funguje vrtuľa, ktorú poháňa vietor

–         Koľko meria veterná turbína

–         Že je naozaj dobré kupovať úsporné žiarovky

 

Najviac sa mi páčilo:

–         Elektrina v ovocí a zelenine

–         Striekanie na fľaše

–         Fén s loptičkou, fénová dráha

–         Mne sa páčilo úplne všetko. Mala som úžasnú príležitosť spoznávať fyziku. 🙂

–         Závody s balónom

–         Rozbíjanie atómu

–         Meranie elektriny v spotrebičoch

–         Že v  dvoch hruškách je toľko elektriny ako v tužkovej baterke

–         Keď nám vypnú ističe, tak tam dám ovocie a zeleninu

–         Všetko bolo super!

 

Záverečná poznámka detí:

–         Takéto akcie by sme mohli mať častejšie. Bolo to zaujímavé a poučné.

–         Naučil som sa mnoho nového a že s fyzikou je aj zábava

–         Naučil som sa, že fyzika je všade okolo nás

–         Mali by sa odmeňovať prvé tri miesta!

–         Pozdravujem pána z CHUTNEJ ELEKTRINY, aby nezabudol na dobrú zeleninku

–         Ďakujem, dalo mi to veľa.

 

Na záver od učiteliek fyziky:

Veľmi pekne ďakujeme organizátorom.  Pripravili našim žiakom veľmi zaujímavé témy a atraktívne, pritom pomocou dostupných prostriedkov /bežné elektrospotrebiče, balóny, plastové fľaše, guličky, ovocie a zelenina, kovové drôtiky, meracie zariadenia   a iné/ im ich predstavili.

Akcia bola veľmi inšpirujúca aj pre nás – vyučujúcich fyziky.  Ako sa aj deti vyjadrili – fyzika je všade okolo nás – organizátorom sa podarilo veľmi názorne spojiť fyziku z hodiny s fyzikou v bežnom živote.

 

Mgr. Vladimír Pastýrk, Mgr. Helena Sojková, Mgr. Andrea Jagnešáková